Köpvillkor

Allmänt
BeeCenter Susa AB  
Orgnr: 559246-5198 
Adress: Teleskopsgatan 18, 415 57 Göteborg.
Telefon: 0733- 60 18 16

Företaget följer både konsumentköplagen och distansavtalslagen för att du som kund skall vara trygg i ditt köp. För dig som är under 18 år behöver vi målsmans godkännande för ditt köp.

Priser och varor
I våra priser ingår alltid svensk moms och vi reserveras oss för eventuell felskrivning på hemsidan eller i produktbeskrivningen. Kontakta oss gärna om ni finner något som är fel på hemsidan.

Betalning
Du betalar din order genom Klarna, Swish 1232392256 eller förskottsbetalning till vårt bankgiro 5466-1046. Din order skickas så fort pengarna registreras på BeeCenters konto, snabbast leverans vid betalning via Klarna. Läs Klarnas användarvillkor här.

Leverans
Frakt tillkommer på köp upp till 500 kr.
Fraktfritt för köp över 500 kr.

Vi skickar våra produkter med DHL, Postnord och Schenker till närmsta ombud och leveranstiderna uppskattas vara mellan 3-5 arbetsdagar. Legitimation behövs vid upphämtning av paket.

Ångerrätt
BeeCenter AB följer konsumentverkets regler och ni som kund har 14 dagars ångerrätt vid köp av produkter som inte klassas som livsmedel. Produkten skall vara i samma skick som då den levererades till er för att kunna returnera den.

Ångerrätt gäller inte för livsmedel vars kvalitet försämras under tiden för ångerrätt. 

Vid retur bör varan förpackas väl, inga klistermärken på originalvaran. Lägg helst originalkartongen i en annan kartong. Ni måste själva bekosta returporto vid ångerrätt, returen vid ångerrätt får ej ske som postförskott eller efterkrav. Det är ert ansvar i returförsändelsen, spara ert inlämningskvitto. 

BeeCenter AB åtar sig inte något ansvar för transportskador till följd av dålig paketering. 

Alla paket som inte hämtas ut på 14 dagar sänds tillbaka till BeeCenter AB som då är tvungna att debitera er som köpare en avgift på 295 kr per paket för hantering, frakt och returkostnad samt administration. Paket som inte har hämtats ut omfattas inte av ångerrätten. 

Ångerrätt gäller inte levande bin, men skulle något hända med bina så kontakta oss gärna för en reklamation.

Reklamation
Kontakta oss inom 14 dagar efter köp om ni vill göra en reklamation. Ta gärna några bilder om ni tar emot ett skadat paket, vi ersätter dig självklart på ett lämpligt sätt. Vi står självklart för fraktkostnaderna i samband med en sådan reklamation.